http://www.xmasclock.com/

21 oktober 2011

hobby

Imorgon skall jag vara på den lokala leksaksaffären hela dagen...ägaren tog kontakt i en mindre panik,hon hade glömt att hon redan gett ledigt åt den vanliga lördags inhopparen,och nu hade båda två redan andra planer..men vist ställde jag opp då jag inte hade något extra,och sambon är hemma...
Sen kom problemet,vad skall jag äta?
Jag kollade snabbt igenom kyl och frys...inget...men vänta...vist,jag kan göra matiga muffinsar!
Jag slängde i en bunke lite av varje vi hade hemma...denna gång blev det: champinjoner,nån skiva metwurst,soltorkade tomater,oliver,lök,broccoli,rosenkål,solrosfrön,ärter och västerbottenost...glömde jag nått?..
sen är det bara 1ägg,bakpulver,salt,peppar,mjöl och lite olja...släng det i muffins formar och i ugnen på 200*c ca.20-25min!

kan det bli enklare?
Färdigt...och man kan ju inte annat än ta en medans den ännu är varm,slurp...

2 kommentarer: