http://www.xmasclock.com/

5 september 2012

Kom igen Finländare,GRAB YOUR BALLS!!!!

Vad kan det vara för fel på energi drycker?...vad är det inte för fel vill jag säga,drycken är fullpackad av skit,inga rena ämnen så långt ögat kan läsa,bara en massa saker man inte vet vad dom är..ändå finns det många unga som dricker dessa som om det vore vatten och du dör om du inte häller i dej åtminstone 3st/dag..
Jag stöder absolut att man skall få igenom en åldersgräns på 16år för energidrycker i Finland,för min del kunde den även vara högre...
Energidrycker är även mycket beroende framkallande,skall våra unga verkligen börja med sådant redan i en ålder på 10 och även yngre?

Vad är min orsak att delta i detta?-jag har engång varit med om när en ung kille hade druckit 5st energidrycker under dagen och fick hjärtklappningar,ingen vacker syn när killen låg ner på backen direkt...
Jag själv har haft mer än illa att vara efter en bar kväll som gick ut på enbart energidrinks-blandningar,vist har jag druckit tidigare också och mått dåligt,men denna gång var det helt annorlunda,och även då förekom en massa hjärtklappningar...
Jag kan men stolthet säga att jag har nu varit i 5år utan energi drycker,and im fine!det tar inte död på en...men det är en liten rehab man får ta sej själv igenom...

Ni kan läsa lite mera om denna sak Här.

Vill ni vara så bussiga och skippa det egoistiska i er å fyll i blanketten och skicka iväg den...energidrycker hör inte till unga personer..inte äldre däremot heller!

1 kommentar: