http://www.xmasclock.com/

5 november 2013

En kväll i grannstaden

Ibland är det bara så roligt att komma bort hemifrån och ännu roligare blir det om man har något smått med sej,något ätbart så att inte den man kommer till behöver ställa till med hela kalaset så att säga.
Tänk om vi alla lite oftare tog initsiativ till att ta med oss något gott när vi åkte på besök,allt skulle vara så mycket roligare.
Jag årkade inte baka något men alltid finns det något smått i kylen som man kan slänga ihop.


Det blev gurk smörgåsar med örtost,bara så..och lite morotsstavar med hemgjord örtdipp.

Och jag som är inne på att försöka få bort plastet från köket ville ju inte paketera in smörgåsarna i tråkiga plastförpackningar utan sökte något annat...och sökte...och sökte..kom med smörpapper,men det blir ändå kanske lite stökigt i väskan sen...
sökte och sökte tills jag kom ihåg att en av mina favorit bloggerskor alltid har med sej en plåtask av något slag och som tur har jag ju fått några såna på senaste tiden,tömde den ena på innehållet den redan fått och packade fint ner gurksmörgåsarna på kant med smörpappret runtom.


Asken passade som handen i vantten i väskan,vilken bra idé detta med plåtask,denna kommer jag att ha med flere gånger när jag skall på besök eller kanske bara ut i skogen med killarna..

2 kommentarer:

  1. Så mysigt och gott, underbar ask!

    Eller hur! Och tack :) Grönt är superfint! Kanske de där hemma vänjer sig om du börjar lite smått? :)

    <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D jag måste väl ta och prova...IGEN!! ;)

      Radera