http://www.xmasclock.com/

14 november 2013

Vi börjar sakta dra igång hela Julen..

Min bror konstatera för någon vecka sen att jag är en total "christmas maniac",visst kan jag hålla med honom,jag har julen i mitt huvud året runt enbart för att göra det så stress fritt som möjligt och på det viset blir även julen mera av en härlig känsla än en högtid för oss.

Jag tar sakta tag i pyssel och idéer vid slutet av oktober månad,gör lite nu och då när jag har tid eller när andan faller på,allt går inte alltid så snabbt och enkelt när det finns två ivriga medhjälpare som man inte alltid skulle kanske vilja ha att hjälpa.

Det är mitten av November,jag vet att det snart är lilla jul och en del vill jag ju garanterat ha klart tills dess,lite prydnander tar vi fram dagarna innan lilla julen och några paket planeras inför dagen då dom små tomtarna varit och tagit önske listan från sockan som hänger på tackan och byter ut den till det lilla paketet ;)

Att göra saker enligt barndomens fantasi är härligt,att tänka hur man själv trodde och kanske t.o.m tror idag är bland det bästa som finns,varför ta bort jul känslan genom att ljuga om att det inte finns nån julgubbe,varje år kommer han ju ändå..(om man varit snäll förtsåss)

Jag förbereder barnen..vi sitter tillsammans och pysslar sånt som dom klarar av eller kan hjälpa till med på något sätt,vi tittar på jul filmer om och om igen..men dom väntar inte sej något innan "snön har fallit",för "mamma säger att tomtarna börjar föst springa omkring när snön har fallit" och det är då man verkligen skall anstränga sej att vara snäll och lite extra gullig.

Igår börja vi med jul filmerna,det blev Pettson och Findus Tomtemaskinen,den ända bok jag tycker är verkligen för lång att försöka läsa..men kanske jag skulle fösöka iår,en liten snutt per dag i 24 dagar?


Och innom några dagar faller klassikerna Astrid Lindgrens Jul  och Miracle on 34th street(den nya versionen) in genom postluckan,kan knappt vänta!

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att pyssla ihop med barn, även om jag förstår att det då kanske inte blir precis som en tänkt sigl :)

    I år får julen bli som den blir här hemma, både jag och M har mest tankarna på skatten :)

    Hoppas att du har haft en fin dag <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni skall ha en riktigt skön jul och göra exakt det ni vill,årkar och kan...i väntan på skatten,hoppas allt gåt bra ända in i slutet.

      Hugs!

      Radera