http://www.xmasclock.com/

12 november 2013

Fastlagda

På söndag blåste det riktigt bra här som vi bor,mina granar på balkongen flög iväg som fåglar från träden och jag fick springa efter dom på gatan nederom..igår hade jag bråttom med att få alla på plats igen för det skulle bli minus grader och då fryser granarna ju fast i den fuktiga mulden,grymt så smart jag kände mej..

Idag morsse när vi blev väkta allt för tidigt p.g.a vägg borrningar hos grannen,steg jag upp fotade morgon solen...


..och tittade på graderaren,plus 4,7..skall det inte bli nån vinter iår då?tydligen inte för igår kom någon ut med att i norden kommer det vara 70-90% varmare vinter iår mot vad det brukar..det är väl bara att gå och vira fast granarna på balkongen ordentligt då,eftersom det också tyks börja blåsa från sydväst igen och det är riktigt passligt för vår balkong det..


Fast bundna med järntråd..flyger dom bort igen så jävlar ändå säger jag bara...

Jag vet inte om ni ser dom små små röda prickar som är på min hand,men det är ju ändå ganska typiskt att jag är allergisk för gran,årminstone vid när kontakt och det kliar kliar kliar...ja huj vad det kliar..


Men vill man ha något så fåt man väl lida lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar