http://www.xmasclock.com/

26 november 2013

Julkrans till dörren

Det har alltid varit en krans av lingonris eller så och oftast en som man har i några år,som den senaste jag gjorde HÄR..men nu blev det något helt annat.
En längre tid har jag tittat på alla kransar med en massa julgransbollar och blev mer och mer intresserad..men jag hade inga bollar själv överlopps..efter några timmars förfrågning på min personliga fb sida så hörde min en släkting av sej,han hade en liten låda full av bollar,om jag ville ha dom,klart de!

Efter att jag sökt bollarna åkte jag ännu ett varv via loppiset och fyndade gamla snygga bollar i glas..lite riskabelt men kunde inte motstå..jag hittade också en krans som var mycket passande och sen var det bara att komma hem och börja pyssla..

Man behöver:
En hel del bollar i olika storlekar
hot glue(limpistol)
en färdig krans om man vill göra det lättast..


Man får helt enkelt bara börja någonstans med en stor boll och lite om vartannat med mindre bollar..


Tillsist torde det finnas en hel massa bollar i rund ring framför dej...nu sitter jag bara och undrar om jag ännu borde fixa fram riktigt små bollar för att få alla större "gap" att försvinna och att få mitten att bli lite mer rund...


Hursom helst så tycker jag ändå att den blev riktigt fin å sådär..
Den blir uthängd nu i lillajul på dörren..


2 kommentarer:

  1. Gud så snyggt! :D

    SV; Red mycket förut men tycker det är roligare att sitta bakom i vagnen sedan ett par år tillbaka nu :-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig haft möjligheten att rida..men någon dag...någon dag... :)

      Radera