http://www.xmasclock.com/

2 juli 2014

Här sitter jag och funderar..

Det har ju regnat en hel del på sista tiden,mer eller mindre varenda dag..det är lite mörkt utomhus och att vattna i trädgården är inget måste.
På facebook läser man den ena negativa kommentaren efter den andra om hur det bara regnar och regnar och man kan inte göra något när det regnar och katten är skitig när den kommer in och hunden dubbelt så illa och hål är det i stöveln och och och....


Jag kan inte sluta tänka på att man mest klagar över sådant man själv valt,har man hål i stöveln har man väl valt att inte reparera det eller köpa nya,har man djur som drar in en massa smuts vid regnväder så har man inte riktigt tänkt efter vid köpet heller för det är ju klart att det är så..och har man inte regntåliga kläder så kan man väl inte klaga över att man såste sitta inne..

Jag tycker det är mysigt när det regnar,fastän det då skulle vräka ner i flere dagar..det är ju den bästa tiden att göra sådant som annars får bli när det är soligt och man spenderar inne tid typ bara då man sover..jag syr,virkar,städar lite och ser på film,spelar spel med barnen och planerar nya saker..men nog kommer också gränsen imot,visst vill man ju ut efter en dags inne vistelse och det går mycket bra det med.


Igår blev det en hel del ute vistelse,med rätta kläder är det ju absolut ingenting att klaga över,vi fann årets första kantareller(som för den delen fick bli kvar och växa ännu en vecka till),vi åt smultron och även blåbär.
Vi plockade välvalda granskott och beundrade en massa olika djur,svanorna på bild var ju super fina med sina dunbollar till ungar,men vi såg även en liten ekorre och en hare som nog hade fått fel päls på fel årstid,stackarn var vit/grå prickig...Och äldsta sonen cyklade glatt omkring nu när han lärt sej att cykla på två hjul.

Och om man nu ändå inte vill sitta hemma eller gå ut i naturen kan man ju ringa en kompis och gå på café eller loppis runda,eller kanske båda två..så gjorde jag och Muriel med dotter när det var fuktigt ute.


Har ni förresten sett sånahär tekannor som på bilden här uppe? visst är dom fina och med tanke på att koppen är underst så är detta mycket bekvämt,man får sin egen kanna och kopp allt i ett,mycket smart på tuhannen tuskan kahvila..

Nu skall vi göra oss klara för en ny dag på uteplan...hänger ni med?

3 kommentarer:

  1. Fina bilder och bra texter på din blogg.
    Om du vill så sätter jag gärna en länk på min blogg till din, om du vill ha fler läsare?
    Meddela gärna i så fall om det till min mejl (carita ( at ) sulo.fi)

    SvaraRadera
  2. Åå, vilka underbara tekannor!! :D

    SvaraRadera