http://www.xmasclock.com/

7 maj 2015

Den fula ankungen i omklädningsrummet

Dessa fina gamla dörrar,lite slitna men så vackra och garanterat 100% trä..inget Ikea paff emellan..


Vår dörr från omklädningsrummet till tvättrummet,den fula ankungen,färgen har börjat flaga och den ser lite ledsen ut.
Projekt nummer tusen är igång,nämligen att skrapa och måla dörren så den blir en vacker svan igen..


Jag började med att skrapa bort allt som bara var löst,med ett spackeljärn och en stålborste,när jag inte mera hitttade något löst blev det föjande manick i handen,värmeblåsaren.

Den hettar upp sej till närmare 300grader och färgen lossnar ganska så bra..för det mesta..här har dom nog använt sej av nån super målning för det sitter som sten..


Efter 3h har jag kommit såhär långt,inte helt dåligt men hade nog räknat med att den skulle varit klar redan,jag som helst inte använder några hårda gifter för att få den ren...


Fästmannen tyckte att "månne det inte räcker nu,när jag kommer hemgår jag och köper färgborttagningmedel"...huhheijaa...jag tror nog jag ger mej..fram med giftet då bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar