http://www.xmasclock.com/

5 maj 2015

Tidningar från 60-talet

Vad gör man inte när man finner en hel portfölj full av tidningar från 60-talet?


Har man ett rum där man får gå lös tycker jag att man skall göra det..på väggarna.
(På bilden nedan syns även bordet färstmannen gjorde till mej,en gammal köksdörr+bockar av spillvirke+hylla på bocken av en gammal bokhylla=DONE)


Jag slipade lite lätt väggen för att få bort ojämnheter,dammsugade ordentligt och sen var det bara att koka tapetklister,ja just det koka..själv,utan några gifter i det.


Till eget tapetklister behövs:

4dl vatten
0,5dl socker
1,5msk potatismjöl
dela upp vattnet,2dl i kastrull med sockret,2dl i en skål med potatismjölet,
koka upp sockervattnet och tillsätt det omrörda potatismjölvattnet,häll det i sockervattnet och RÖR,glöm inte att röra hela tiden,
nu får det inte koka längre men skall hettas upp,när första bubblan kommer är det att ta åt sidan och låt svalna,sen är det dags att tapetsera.


Man tager vad man haver,i detta fall en pensel till tapetklistret och en annan för att lägga upp tidningarna på väggen med och dra ut luften.


 Här kan man läsa allt från färgade präster som vill döda sig till man dödad i valkom hamn till duktiga kossor och stockbilar som stjälpt och en massa reklam som inte skulle vara godkänd idag..här finns Östra Nyland,Huvudstadsbladet,Borgåbladet från 1964 mest..någon Åsa-nisse,91:an,Kronblom och så lite dagens nyheter som Nya östis och Loviisan sanomat.


Lite försökte jag få upp saker på plats igår men eftersom klockan var ganska mycket så började jag inte slå in spikar i väggarna utan gör det en annan gång och får då allt på rätt ställe.

Men här alltså,får jag presentera mitt syrum/hobbyrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar