http://www.xmasclock.com/

26 maj 2015

Lekfullt värre

Har ni varit inne i en lastbil? då har ni säkert lagt märke till att inredningen är ganska tråkig om den är i original skick,det är för det mesta mörka färger och nja..inget "oj" lixom.

Jag har länge velat göra något åt detta,min fästman kör veckorna iända i lastbil och lite "piristystä" kan behövas ibland.

Idéen kom när vår fösta son fick sin bilmatta,bilmatta tänkte jag,det kunde ju betyda så mycket mer..något år senare hittade jag på loppis en bilmatta för knappa femman och köpte hem den,nu,nu var det dags att fixa till.


Bilmattan är om gjord till en bilmatta i lastbilen istället,lekfullt och så mycket roligare,en liten leksakslastbil behövs med förstås för att i något skede kanske kunna demonstrera för kompisarna hur något hände eller hur man gjorde när man kom körande från ett visst ställe.


Visst blev det ganska coolt,fästmannen var iallafall super nöjd och kan redan se framför sej hur disskusionerna tar form,så skall det vara och nog är jag nöjd själv med,snabbt gick det att göra,det ända som behövdest var lite nytt kantband och lite att mäta ut.
Vill man ha matta som når även till andra sidan så behöver man köpa hem två bilmattor,annars får man nöja sej med vad som syns på bilden.

2 kommentarer:

  1. Hahaa - så roligt det blev! Inget fel på din kreativitet och dina idéer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D it still makes me smile,varje gång jag ser den.

      Radera