http://www.xmasclock.com/

9 augusti 2015

Rödbets chips,en ny favorit

Man har ju tendensen att göra saker lite väl till överdrift,iallafall när det gäller odlandet,jag skulle bara lägga några frön..


Nu har vi rödbetor och en massa annat i sådär mild överflöd,men bra så,vi svälter ju inte och allt är så mycket goade hemodlat.

Jag plockade upp några rödbetor och tvättade av dom,skalade dom och skivade dom i tunn tunna skivor.


Friterade dom i rybsolja,185 grader tills rödbetorna fått lite "bubblor" på sej,efter det satte jag dom på en ugnsplåt,saltade och in i ugnen på 50 grader tills torra och krispiga.


Förvaras i tätsluten burk,annars är dom redan till kvällen mjuka om du gjort dom på förmiddagen.


Ett garanterat snack som kommer bli ett nytt missbruk..om man så kan säga,gott så in i...

3 kommentarer:

  1. Om du missbrukar det där så är det väl inte så farligt :-)
    Du borde stå och sälja sånt här på ITU-marknaden på LHH eller ha en gårdsbutik, har du tänkt på det?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt möjligt har gått genom mitt huvud,men tyvärr är det jobb ena dagen och andra dagen skall jag gå omkring,njuta och bara vara och ta in av allt det fina som finns :)

      Radera
    2. Allt möjligt har gått genom mitt huvud,men tyvärr är det jobb ena dagen och andra dagen skall jag gå omkring,njuta och bara vara och ta in av allt det fina som finns :)

      Radera