http://www.xmasclock.com/

30 november 2015

Ser du numren?

Adventskalender,en choklad mit i dagen fram till jul,barndomsminnen för en stor del av oss,för andra kan det vara något nytt.

Jag minns som ung att jag var väldans förvånad över att Lisa aldrig haft en adventskalender,innan jag lärde mej skillnad mellan idag och förr i tiden,det som vi tar för givet nu fanns inte förr eller kanske inte ens var uppfunnet..


Ett nummer att följa i rätt orsning,jag minns hur i lågstadiet mina vänner var så ivriga med sin kalender att dom åt upp alla choklad bita på en och samma dag,jag kunde inte förstå..där var ju nummer för var dag,inte kan man öppna nummer 7 redan idag om det bara är nummer sex att öppna,jag har aldrig ätit upp en kalender innan den rätta dagen.


Imorgon är det första luckan,första December,bara några få veckor kvar till jul..
Lisa som aldrig hade haft en kalender till min stora förvåning har nu på äldre dar fått ha kalender vid sin sida,öppna en lucka i dagen och njuta av en bit choklad.

Varje år sen jag fick körkort har jag köp en kalender,för att man skall ju göra en massa saker i sitt liv innan den sista dagen kommer,att göra Lisa´s liv lite rikare på upplevelser ger mej också så mycket mer,


Men numrorna har blivit så små,så idag när jag köpte kalendern,rev jag den ur plast höljet och tog tag i spritpennan,större numror så tanten ser.


Och visst såg hon dom..åtminstone dom som var på första raden..flickorna på sjukhuset kan säkert hjälpa till att öppna luckan om det blir svårt.

Stora numror,så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar