http://www.xmasclock.com/

2 januari 2019

Ett tips, för nästa år.

Så vackert med en bukett hyacinter, i vas, hemma hos.., har jag tänkt då jag läst nån inredningtidning eller sett på Instagram bilder.
Själv har jag aldrig vågat kapa av dendär ståtliga blomman med massor små starkt doftande blommor, inte ens då den fallit omkull av dens egna tyngd och ligger nästan platt på bordet.


Men iår vågade jag, saxen kom fram, kniven kanske kunde varit bättre, med ett napp hade jag fem stycken ljusröd doftande i en bukett.
Tycker bestämt att jag fick njuta av blommorna mycket längre tack vare denna metod och jag tänker säkert göra det igen nästa år.


Och dom gröna bladen, dom gör sej fina också bara som så och har man tur kan det mittiallt komma upp en ny blomma utan att man märkte det heller.


Efter att bladet börjar gula sätter jag dem i en papperspåse var dom får torka, i vår får dom komma ut i rabatten och blomma en gång till nästa sommar.

2 kommentarer: