http://www.xmasclock.com/

10 januari 2019

Hallå, finns det nån där?

Min telefon gick sönder eller närmare bestämt skärmen för någon dag sedan, förde den till reparatören, dom hade ingen dubbel simkorts telefon att låna ut för tiden som jag är utan min egna, så jag valde att sätta i jobb sim kortet och leva med det.

Vad betyder det då i längden? -Jo, jag har ett liv som ingen annan har..
Det vill säga, jag har inte facebook, instagram, mina vänners telefonnummror, inte whatsapp, inte Wilma, inte e-mail, inte banken eller plånbok som jag vanligen går och har på mej nästan 24/7.


Istället om jag vill kolla något måste jag göra det på hemma datorn, vilket riktigt påriktigt suger, när man är van med annat, för van kanske.

Istället för att ta med facebook och intsagram när jag går på toaletten så går jag dit enbart jag i mitt eget sällskap, börjar gilla mej själv mera hela tiden kan jag nämna.

Istället för att knäppa bilder hela tiden så får jag knäppa dom i mitt minne.

Istället för att berätta roliga saker som har hänt mej till min systerdotter hamnar jag minnas dem och berätta dom när vi ses..Jag har något  som kallas ett gammaldags liv vill jag påstå.

Men det roligaste med allt är att inte en själ har saknat mej ännu..det ni..



3 kommentarer:

  1. Vi lär oss hur sårbara vi är utan telefoner, datorer osv.
    Om vi inte har elektricitet och nätuppkoppling...
    Jag funderar på att skaffa en extra telefon, hade ett extra simkort en gång - undrar var det försvann.
    För om telefonen sippar är vi i blåsten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk hur det kan gå, all man har finnsju i telefonen lixom..

      Radera
    2. Tekniken strular alltid nu och då.. Nu har den valt att svara som "unknown" mittiallt😆

      Radera