http://www.xmasclock.com/

1 januari 2019

Var är jag?

En fråga i rubriken, en känsla, en sanning..var är jag? Just nu känns det som att jag skulle behöva ett halv år ledigt, ledigt från allt som har med teknik att göra.


Jag har sedan början av mellan dagarna haft en underlig förkylning som visar sej fram bara några timmar här och där men i helheten är jag små trött hela tiden, fryser som bara den med jämna mellanrum, ibland rinner ögonen, ibland kittlar det i näsan.

Jag är väldigt hoppfull för det nya året, jag vet att det kommer bli bra, kanske en gnutta av sorg men inget vi inte kan komma över, livet lixom.

I samma veva är jag färdigt slut i huvudet (ovan heter det kanske..) över vad som kommer med jobbet, jag jobbar med fina människor som har årtionden av erfarenhet bakom sej, duktiga, spännande, framtidsengagerade är dom och jag lixom försöker springa ifatt, jag som knappt vet vad jag hann med igår och inte riktigt minns vad allt jag skulle komma ihåg idag, imorgon, i slutet av våren.. Jag snubblar massor och ligger efter känns det som.

Fotbads ingredienser för att bota flunssa, citron, pepparmynta, nejlika och salt

Och inte där med det, jag vill ju sen sist och slutligen så mycket, vill göra det ena och det andra, få mera och mera av det som borde vara... Men fastän det lyckas, vill jag inte riktigt tycka att det gick bra, för sen kommer nästa vecka och på lördag börjar magkänslan igen..massor massor och mera mera..blir det nu sen bra, lyckas jag egentligen 

Förr jobbade jag med människor framför mej, nu jobbar jag mera med en dator och telefon och det är så underligt ännu, men man blir väl van, som med allt annat, eller hur?

Jag väntar så på dagen då jag tycker att jag funnit balansen mellan jobb och liv.



2 kommentarer:

  1. Du har gjort ett stortartat jobb och du gör det hela tiden!
    Det är tyvärr ganska normalt att känna sig otillräcklig, jag gör det också - nästan konstant.
    Därför är det viktigt att vi stöttar varandra och inte pressar, inte skapar stress - vi gör alla så gott vi kan och lite till, hela tiden.
    Kom ihåg att du är värdefull <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita för fina ord, jag blir rörd. Ibland är dagarna tyngre än andra och just då känns det som om allt bara är fel. Ljusare dagar påkommande och ljusare sinne får vi hoppas. Kram

      Radera