http://www.xmasclock.com/

16 maj 2019

Blommorna som blommar just nu

Det finns inget roligare än att följa med allt som har med naturen att göra. 

På gården börjar det alltid lite sakta komma knoppar på olika ställen och sen mittiallt är det "POFF" så blommar det redan massor, gamla godingar och nya bekantskaper. 


 Den vita fina påsk blomman är nån sorts lilja som jag minns att min momi hade på sin gård, det är länge sedan hon fanns, men tydligen fanns det intresse för trädgård redan i början av 90-talet för mej, hur skulle jag annars minnas nåt sånt.


Bellis eller tusensköna, såna har jag hört att det fanns på min Gamla farmors gård, då var jag verkligen inte gammal och minns nog egentligen bara en del av huset innuti, ute dasset och bärbuskarna.


Tulpaner är helt och hållet min grej, älskar dom, man kommer aldrig ihåg riktigt vilken färg var på vilken plats och det blir en rolig väntan innan dom spricker upp.



Och kabbelekan börjar blomma i bäcken, ingen återvändo i detta skede mot vintern, nu får vi njuta av följande härligheter naturen har att ge oss.


2 kommentarer:

  1. En underbar tid nu och så mycket som händer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ändrar väldigt snabbt, men lika spännande alltid att vänta och se vad som kommer till nästa att slå ut😊

      Radera