http://www.xmasclock.com/

2 maj 2019

Snö säger dom..

En odlares värsta ord måste väl vara förutom torka, snö påkommande!

Från att förra lördagen ligga och njuta i +18 grader har det nu sjunkit till +5 denna morgon, regn och lovande av kallare väder och troligen snö i största delen av landet.

Panik, vilka sommar perenner klarar av detta? Eftersom jag aldrig varit med om att det blir varmt och alla underbara blommor kommer upp och sedan poff!! takatalvi (fritt översatt bakvinter). Jo någon minusgrad upplevs ju nu och då men snö.. Hjälp!!


Jag tar inga massiva chanser nu känner jag men mina pioner skulle jag inte vilja mista, så imorsse när det inte regnade gick jag ut och lade fiberdukar på alla pioner.

Antalet pioner har också blivit fler på vår gård, nu är dom redan sex stycken, tre stycken hade vi då vi flyttade hit, men hittade även en mitt i gräsmattan helt plötsligt under det första året, den grävde vi såklart upp och iår ser den ut att möjligen komma med blommor.

När man försöker rädda sina blommor är alla tyngder tillåtna, här några saker från barnens sandlåda.

Tummarna upp att allt klarar sej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar