http://www.xmasclock.com/

27 december 2011

Inte sen Februari!

Steg upp idag lite över halv tie,för att göra mej och mina söner klara för att åka iväg för att söka min föredetta svägerska och vän,Irina.
Irina är kvinnan bakom attraktionslagen.info ,och någon som jag gillar stort.

Vi har känt varann i femton år,och hon är verkligen en del av familjen,fast min bror och hon valde att gå skillda vägar bara någon månad sedan...Idag träffadest vi,efter att inte sett varann sedan februari 2011 då jag och sambo var över till Stockholm på visit.

Dagen som gick ut på över 9h,var väldigt rik på besök,nya bekantskaper och gamla kära...skulle ta henne till lilla Hugo(som lovade vara öppna)men dom hade stängt...lite lessen över det,men månne inte Hugo finns kvar även nästa gång hon kommer hitåt.
Irina står och fotograferar delikatesser som svenskarna inte förstår sej på,nämligen jultårtor...saffran kan dra sej dit pepparn växer,detta är vad som gör julen!

Latte/te/saft och bakverk var det som gällde då vi var på Vaherkyläs i Lovisa...med en del av familjen..


 Nere hos mina föräldrar blev det mera te...och skratt..
Även jag hamnade på bild i min egna kamera,det är något som mer än sällan händer...

Efter föräldra besök var det upp tillbaks till det mera civiliserade trakterna...och te på den lokala bensinmacken där man hittar dom man vill träffa som inte ännu blivit påträffade...systerson och systerdotter...ordentliga bildbevis saknas...

Väl  hemma igen efter över 300km,och några tårar av saknad lättare,har jag lagt barnen i säng som åkt bil så dom säkert drömmer om det hela natten...

Irina kommer att spendera nyår ännu på dessa breddgrader men nästa gång vi syns,är det troligen på hennes breddgrader! Hugs in millions,<3 u alot!!

1 kommentar:

  1. ♥ u too, dear! :-) Tack för en supertrevlig dag och välkommen hit till mig över pölen. Varma hugs till resten av familjen!

    SvaraRadera