http://www.xmasclock.com/

19 december 2011

Och lite glädje!

Weekenden har varit full av olika besök och händelser,på lördag var jag ner till skärgården för att göra årets första julbesök,att föra julgåvorna och att dricka lite kaffe och prata lite strunt...alltid lika trevligt om ni frågar mej!
Hjälpte till att ta fram jul sakerna hos en av tanterna...det är lite av en tradition som hållts i sen barnsben.

Hemma på kvällen efter maten blev det gummibjörnar i massvis...och i huvudet fastnade denna sång

Följande dag(söndag) skulle vi åka iväg för att innhandla nya lampor till julegranen,ni vet,varje år är det något som inte fungerar...och väl hemma igen har vi nya lampor(som visserligen inte alla funkkar mera idag)och vi(läs :jag) kunde börja dekorera julgranen som även i år fick bli min super fina plastgran...
 Fick även en ordentligt stor halmbock iår av min bedårande sambo!inte bara liten mer utan även stor...
Men vist måste man göra sej av med lillajulsgranen före det..så...hur få bort alla barr utan att ha en rand efter sej ut?...jo...enkelt...
fram med dammsugarn bara!
Och nu minns jag inte om jag från tidigare år visat min hemgjorda julgransmatta,storyn är den att jag i åratal sökt efter den perfekta mattan men aldrig hittat den...så jag bestämde mej för 3-4år sen att göra en egen...

Fleece tyg,garn,nål,sax och lite knappar...hur enkelt som helst och just en sån jag ville ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar