http://www.xmasclock.com/

2 januari 2012

Äntligen!

Jag har redan hunnit gå omkring i flere månader och varit enormt lessen över att jag kanske hamnar att få en ny sommar utan att ha haft en vinter före det,men gott folk,detta har nu ändrats,och jag hoppas med hela mitt hjärta att detta håller i sej...årminstone till slutet på februari/mars!

Det med andra ord snöar ute,och blåser litet...men förstår ni...DET SNÖAR!!!!
Jag är ingen snösports person,men bara att det finns det vita på marken,att man kan ta fram skyffeln och skotta lite snö så svetten rinner i pannan är ju bara något jag längtar efter varje år då hösten börjat lägga sej,att kunna ta fram stigan och pulkkan(snösläde?) och dra iväg på promenad med familjen med son/söner efter sej är ju sjudundrandes trevligt!
Allt blir så tyst,lungt och framförallt myigt!

Nu alla ni som tycker att detta är det värsta som finns och den onödigaste som någonsin kunnat bli till...sluta gnälla,det finns varmare länder även ni kan flytta till,där snö är något man enbart sett på bilder...väljer ni att bo i ett land med snö som klassifieras normalt under vinter tid är det ju bara att vara glad,man har något många bara kan drömma om...och något som är hur vackert som helst..absolut inget att vara negativ över!...nej det är inte fast i pengar att man inte kan flytta...it is called balls!!!

O du kära,min längtan äro nu över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar