http://www.xmasclock.com/

9 januari 2012

Främling

Även då jag bor på ett höghus område,har vi en underligt bra kontakt när det gäller grannar,vi pratar med varann,vi har en del fester tillsammans...men...jag känner även en del av grannarna på andra sidan vägen.

Huset på andra sidan ligger så att halva vår lägenhet är rakt imot det,så man ser ju vad andra håller på med,bara som man tar en blick ut.

En granne är ute på tubak enormt ofta,en annan sitter alltid mitt på golvet och kollar tv,en tredje kommer ut och kollar läget imellan på balkongen och möjligen vinkar åt mej då jag sitter här vid datorn...man blir van med dessa,dom vet vad jag gör och jag vet vad dom gör,och på så sätt stör det ingen...vi vet att vi har våra egna stunder(stunder man är lite nuts) men bryr oss inte något extra,men sen...när det kommer någon ny,någon som då inte är van vid vad vi håller på med,eller vi vana vid vad den håller på med...som härom dagen,tubaks grannen hade en brud hos sej,även denne rökte ofta och medans hon satt där ute på balkongen kollade hon in till oss hela tiden...hon var en främling åt oss lika mycket som vi för henne,det är i sådana !tillfällen man tar ner gardinerna.
När man blir van med den andra är man ju mera sej själv...men med en ny är man ju mera försiktig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar