http://www.xmasclock.com/

15 januari 2012

Kaffe date!

Det var lördag morgon,jag steg upp,gjorde morgonmål åt mina söner samt sambon,för att efter det göra mej själv i ordning,jag hade nämligen en kaffe date,det låter så härligt och vist var det.
Jag gick iväg,vinden blåste mej rakt i ansiktet hela vägen,ögonen bara rann...men jag njöt,jag var ju nämligen påväg ensam..bara jag,ingen annan bara jag...
Kaffet skulle avnjutas på Lilla Hugo,där jag mötte Moa!
Jag avnjöt en Latte och croissant medans hon hälde i sej en välsmakande cappuccino.
Moa är ju i sej en relativt ny bekantskap för mej änn,men jag gillar henne ofantligt mycket...och skulle hoppats på att jag träffat henne tidigare,men personer man är menad att träffa dyker upp utan att man behöver söka dem...och hon kom ju med min bästa vän hem till mej ett tag...och på den vägen är vi ännu.
Ytterom på torget var det president vals kandidater och en stor mängd pensionärer,det blir snart val i vårt land då President Halonen tackar för sig. Moa hade gått och kollat in Lipponen hur han verkade...och min första fråga var förstås,"var han hot?",till svar kom "NEJ"...jag tycker även vi borde nåttag få en president som är lika snygg som JFK...men man hamnar väl vänta...

För tillfället ser de ju inte så lyckat ut...

Men tillbaks till daten,vi satt och små pratade om dittan och dattan i flere timmar,och det känns som om jag kan vara riktigt mej själv med henne,hon vet hurudan jag är och skulle hon inte gilla det,skulle hon högst antagligen inte vilja komma på kaffe heller,det är min logik.

Men det roliga måste ta slut någongång,och så gjorde även detta...men det lilla positiva med att vara på kaffe vid Lilla hugo är ju att man kan gå hem med något extra gott i kassen...Det blev ost,parmaskinka och knäckebröd och ett tomte té för min del,vilket en del blev avnjutet på kvällen,Kan rekomenderas starkt...igen en gång!!!!
Parmaskinkan smalt i munnen,och applewood cheddarn i bakgrunden blev en klar favorit!Har ni vägarna förbi Lilla-hugo?gå in vet ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar