http://www.xmasclock.com/

23 mars 2012

Eftersom...

..eftersom vi är relativt sällan sjuka(med ralativt menas,sällan mer än 2dygn sjuka) så blir man lite extra sjuk sen när det väl sätts igång.

Äldsta sonen har sen månda kväll haft en ordentligt ihålig,jäklig skrikande hosta,feber som dinglat mellan 38,5-39,0,men bara man gett en halv banansmakande värkmedecin har den sjunkit till 37grader och han har sovit dagarna i ända,tittat på Cars 2 mellan varven och sovit igen.

Att äta något när man är sjuk är inte enkelt..maten varken smakar eller intresserar,så det blir ju lätt att man får stoppa i sej lite godsaker istället,och jag tycker det är helt rätt,så länge det inte fastnar enbart på sen söta sidan utan att även något salt kommer med..och att dricka,gud så svårt de sen blir...det är skillnad på vad man kan dricka från hurudant glas/mugg...och så spyr man mellan varven...Jag har aldrig blivit spytt på så mycket som under denna vecka,för ja,även lill killen har varit sjuk...

Lill killen har som tur inte haft feber,utan energin har strålat medans han hostat(och spytt),han har haft aptit och varit sej själv.

Jag har invaderat soffan mer eller mindre varje natt då sambon kommit hem från jobbet,för att inte väcka honom om jag får en host attack,ni vet...är man trött efter jobbet vill man sova,inte känna när någon hostar en i örat.
Feber vet jag inte om man kan kalla det..eller jaa..det har tvinnat mellan 37.3-37,8 grader...och man blir lite trög av det,kan det inte braka till ordentligt om det ska istället för att leka där med små nummror(?)

Idag är vi relativt ok,hostar: jo ,mycket: nej,äldsta sonens hosta har blivit från den ihåliga helvetiska "lungorna flyger snart ut"hostan till en det lossar slem hosta,sååå mycket bättre för våra öron och för honom själv.Febern har lagt sej och han leker för första gången denna vecka,halleluja!

Vet inte hur det är med er,men då jag blir sjuk är jag som en helt annan person,och ännu till en bra sån.
Jag äter hälsosammare,mycket sallad,mycket frukt,drar i mej domdär graviditets vitaminerna som aldrig blev ätna då jag väntade,vitlök,ingefära..och så får jag en grym crawing om att fara ut på länk,gå till punttis,göra magmuskler...det blir förstås inte av då...och bara jag frisknat till har den liksom bara försvunnit...

Att dra i mej mediciner är fortfarande något jag undviker,så även denna gång har jag varken tagit hostmedicin eller någon annan värkmedicin...men,OM,jag får en grym huvudvärk så kan jag ta en aspirin sådär efter att jag föst gått å lagt mej och tvinnat i sängen 4h,och inte fått någon sömn...men helst inte äns då.

En av veckans middagar har bestått av detta...isbergssallad,gurka,tomat,gulpaprika,raeost(grynost?),räkor,tonnfisk,dill och en ordentlig klick majonäs samt salt och nymalen peppar förstås.

Imorgon gäller det att vara frisk då jag skall vara på dop och bli gudmor...så...kanske jag borde lägga mej ner och vila bara en gång till *blink blink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar