http://www.xmasclock.com/

12 mars 2012

Ta ut vintern och var glad!

Vilket super veckoslut,hörni..Vi hade en dag i pulkkabacken igår igen,med familj och vänner,vi grillade korv på öppen eld och fånade oss to the max så att säga,vi tog ut det sista av vintern!

sambon fixade grillpinnar på bara några minuter,och njöt till fullo!
Verkar som om våren verkligen börjar komma på nu,det droppar som bara den från stuprännan och takkanten,solen värmer skönt och molnen har ändrat utseende..jaa,och snart är det påsk.

För exakt fyra år sedan hade jag beräknat för vår förstfödde,men han ville inte ut då änn,utan stannade in ännu sex dagar,så vi har födelsedag påkommande nu i helgen.

För exakt hundra år sen föddest min momi,om hon skulle leva idag tror jag hon skulle vara väldigt stolt över mej,jag gillar hantverk,trädgård och allt såndärent "gammalt" som hon uppskattade...kramar upp till himlen skickas idag!

Jag är så glad och nöjd att jag knappt vill hållas i byxorna,att bli gudmor(inte nu i helgen men följande) har visat sej ge en ny sida ifrån mej,håller på med dop-presanten,och den visar sej vara lite små svår,men jag har inte tappat nerverna änn utan fixat om och planerat om(i vanliga fall skulle jag bara lägga projektet åt sidan och ta upp det igen efter 1år)..och det ser bra ut såhär för tillfället igen ;)

Med mina positiva tankar som svävat omkring,har nu en intresserad köpare på bilen dykt upp och imorgon skall det skrivas papper,jag blir officiellt utan bil alltså..men inte länge,jag vill nu ha en bil som känns rätt(det gjorde inte den förra).


Ha en bra början på veckan,gå ut i skogen och grilla lite,vintern är snart slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar