http://www.xmasclock.com/

24 mars 2012

För att jag blir gudmor!

Jag har provat miljoner olika möjligheter inför dagen,med klädseln det vill säga...men jag är inte riktigt nöjd..måste ju föregå med ett gott och fint exempel,jag skall ju bli gudmor idag.
Presanten var absolut inget problem med,jag viste precis vad jag ville ge till gudsonen..något som är gjort av mej och bara mej.,
Jag har suttit i en hel del timmar och virkat,sprättat upp och virkat,sytt ihop,tagit upp igen och sytt fast...nu äntligen kan jag dela med mej vad det blev.
 Jag har virkat en liten heter det pläd eller filt,är alltid lika förvirrad...i mormors rutor förtsås.
Jag hade en hel del olika garn som jag fått ärva av gudbarnets mors mormor då hon gick bort,och ville få med av dom i presanten,så det naturvita är köpt och alla färgade garn av den bortgångna.
Så det blev ju lite si och så när jag skulle sy ihop alla,stora hål formadest (garnen i färg är ju inte alla av samma storlek)och jag fick hitta på något sätt att dölja dom snyggt,och är nöjd över resultatet med cirklarna.

Nu är det hela inpaketerat och snart bär det av,i en liten förkylning men tror det kommer gå riktigt bra.
 Först tänkte jag att jag skall göra ett riktigt pamppigt paket med stora rosetter,men så fick jag tag i paketpapper från när min mamma var liten och då flög ju pamppighets planerna ut genom fönstret,och det blev gammal minimalistiskt vackert.
Hemgjort kort såklart,älskar internet när man kan dra idéer från flere olika håll och sedan lägga dom tillsammans med sina egna.

Hoppas ni kommer ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar