http://www.xmasclock.com/

16 augusti 2013

Hej fredag!

Det är fredag kväll,solen skiner in i rummet från balkongsdörren jag har öppen,det doftar regn med en liten kant av rök,basturök..jag sväljer..det är tyst..i munnen finns smaken av grillad paprika,bacon,potatis och kapris,jag har just fått klart potatissalladen som jag tänker bidra med till husets grillfest..


Min potatissallad är full av smaker och enkel i sej...det tar bara lite tid men tid har vi om vi rikit vill,man behöver ju inte titta på emmerdale igen eller någon annan såpa som bara är det samma dag ut och dag in..

Till ca.20pers behövs som följer:

2 kg potatis
2 röda äpplen
1 orange paprika
4 generösa gafflar med små kapris
halft paket bacon strimalde och stekta knaprigt
1 stor rödlök
1 tub majonäs
1burk gräddfil
salt och peppar

Grilla paprikan på grillen eller i ugnen under grillmotståndet tills den är riktigt svart,lägg den sedan i en plastpåse och låt den ligga där.Skär potatisen i små bitar,koka dom med salt,ta sedan ut paprikan och skala bort allt det svarta(går nästan att bara dra loss).

Medans potatisen kokar skär man äpplen,löken och paprikan i små tärningar(enligt egen önskan med storleken)..stek det strimalde baconet..nu är potatisen redan klar,häll av vattnet och lägg potatisen i en bunke,släng på äpplen,löken,paprikan,kaprisen,baconet och rör om ordentligt.

När allt nu är blandat drar du på med hela tuben majonäs och gräddfilen,salt och peppar..blanda,blanda blanda men försiktigt så inte potatisen går sönder..låt svalna och stå i kyl i ca.1dygn...varsågoda!

Hugs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar