http://www.xmasclock.com/

9 oktober 2016

Fest!

Har man så det räcker till alla?finns det gafflar,knivar,skedar?finns det rum? dessa vanliga frågor då man skall ställa till fest och ja,skall jag ordna eller inte?

Planen från början var att ta en resa och skippa firandet överhuvudtaget på hemmaplan,men så har jag min vän Muriel som meddelar att hon är ju påväg på fest så bäst att den finns :D


Och visst är det roligt,att förbereda och ställa till.hyvelbänken fick agera drinkstation och på väggen kom lite information från året då jag föddest,året var 1986.


Tanken på naturen är den bästa,man fick ett glas och det höll man hela kvällen,ville man ha ett sugrör fanns det i rosfritt stål och är därmed tvättbara och kan återanvändas om och om igen.


I taket var det det vakraste som finns på hösten,nämligen lönnlöv i alla färger so finns,vi plockade hem en stor bunt för några veckor sedan med sonen och lade dom in i en tidnin för att torka och plattas till,sedan nappade jag ett garn och limmade fast löven i garnet med hjälp av en varmlimspistol.


I andra rummet blev det ballonger,vad är en födelsedagsfest utan balonger?! mycket uppskattade var dessa ballonger av den yngre generationen. Jag sydde bara igenom garntråden för att få dom att hänga i taket.

Me,myself and I..detta är vad trettio år ser ut som..inte helt illa om jag så själv säger,hehhe!


Frågar man mej så är det inte fest om det inte finns mat,jag bjöd på lite smått och gott,rökt lax med sås,rökt älgkött med tillbehör,sallader och bröd samt köttbullar.
Till kaffet blev det äkta gammalvärldens jordgubbskaka och rediga bullar samt havrekex.


Blommor kom det,hemkörda av gudföräldrarna som inte bor i samma land(blev väldans rörd av den),fästmannen kom hem på riktiga dagen för att själv överräcka buketten(vilken överraskning) samt en bukett av mina chefer som överräcktest av vår första bullapojke som vi hade på jobbet även att han uppenbarade sej på festen var en total överraskning,helt underbart!


Jag hade inte velat mej en massa grejer utan önskade att om man ville vara med och hjälpa mej i sparandet för en kompost så det om något vore något..och komposten kommer nog att komma,SÅ GLAD,tack så mycket till alla som ville hjälpa mej.

Att önska sej något man riktigt vill ha är en bra sak tycker jag,oftast i denna ålder har man allt annat och det man oftast har behov av kan kosta en hel del och vad är bättre än att göra det på detta vis?varje gång jag för ut komposten så kommer jag ju att tänka på alla som ville vara i med och skaffa den till mej!

Men även finns vänner som ger en annat man är svag för,fick en hel del tulpan lökar,oj så glad man blir av sådant,verkligen något som jag riktigt väntar på att få se i vår,vilka färger det kommer och kommer alla upp eller har någon mumsat i sej lökarna..idag är dom redan i jorden,så ni förstår hur spänd och ivrig man blir...fantastiskt!!!


Och visst kom det några andra små saker med,fina köksredskap i trä,ekologiska varor och gamla underbara finska burkar.allt sådant som kommer att vara i användning.tack snälla,tack alla,tack tack tack!

4 kommentarer:

  1. Jag blir alltid mållös av din kreativitet, alla idéer du har och så fint det blir!
    Själv är du också fin!
    Och de där godelimangerna hade man ju inte tackat nej till :-)

    SvaraRadera
  2. Du är väl inte på Facebook? Därför tipsar jag dig den här vägen om Bloglovisa.
    Där finns en fototävling med höstbilder, men också en kategori med pysseltips - det skulle vara suveränt med något tips av dig där!
    Kolla denna länk:
    https://bloglovisa.com/2016/10/10/hyodylliset-ampiaispesat-praktiska-getingbon/

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är jag på facebook,ja även bloggen finns där :) skall kolla in saken!

      Radera
  3. Nå tack till allt,jag som själv tycker att de va nu inte någo så extra..men när det sitter i fingrarna är det väl så enkelt :)

    SvaraRadera