http://www.xmasclock.com/

2 november 2016

Julpyssel nr.2

Snart är det jul igen..snön faller ner och november ser sådär äkta ut,så som det borde vara snö och ljust,underbart fint!

Förra året plockade jag hem en massa kottar,visste att jag kommer ha dom i en dekoration av nåt slag men kom aldrig riktigt igång med det,så kottarna har ju varit i lådan och väntat till denna dag.



Material:

En tom burk av nåt slag
Stål tråd
Vitfärg
och kottarna då såklart.

Häll över färgen du valt till burken,jag hade en longdrinks burk som jag bara skar av toppen på med en konservburksöppnare,men en glas burk går lika bra.

Vira runt ståltråden ett varv på kotten,så den hålls men inte så att du inte enkelt får loss den.


Dippa sedan i kotten i färgen,sakta så den inte lossnar..
och sedan sakta upp tillbaka,låt det gärna rinna av en stund,det blir massor med extra färg på kotten.


 Placera sedan kottarna så dom "hänger" mellan två brädor, så kan ännu extra färg rinna av..kom bara ihåg att lägga ett papper under så inte färgen hamnar på bordet.


När kottarna är torra är det bara att arrangera till det lite snyggt på önskat ställe,kanske hängandest i en lina i fönstret(?) eller i en skål som här bland omålade kottar.


Vissa av mina kottar blev riktigt insnöade,tycker det ser riktigt mysigt ut.

2 kommentarer:

  1. Först när jag såg lonkeroburken undrade jag "hur ska hon återanvända den"? Liksom i en dekoration - hahahaa! Nå, återanvänd blev den ju som målburk! Och fint slutresultat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D man tager vad man haver,hittade inte en ändaste glasburk då jag satte igång så det blev lonkeroburken istället,gick tusans bra.

      Radera