http://www.xmasclock.com/

6 februari 2012

Längtan efter ett år!

Idag är det på pricken ett år sen jag senast besökte Stockholm,ett år kan kännas dubbel så långt...Jag vill tillbaks NU!!!
Vi besökte Hötorget en tidig söndag morgon,det var tomt då vi kom,men en timme senare började mäniskor strömma in från alla håll och kanter.
Fastän det finns en hel del personer på gatorna tycker jag att det är väldigt lungt..jag blir sällan i en stress situation,jag trivs som fisken i vattnet!

Och ett år sen var jag stor och tjock runt magen,det var ju under 2månader tills nykomlingen skulle komma,men tror ni det stoppade mej,nej då,jag hoppade runt som en fjäder...(ända tills kvällen kom,och ville inte mer gå en meter)
Att ha vänner på andra platser kan även bli tungt,åtminstone då man längtar efter dom...vist,jag såg Irina i december,men en datorskärm ifrån kan kännas som många många riktigt långa kilometrar.
Shopping:Jag har mina butiker jag gärna kollar in varje gång jag kommer över...men nu har jag funnit mer och mer intresse för dom nya bekantskaperna som Granit och Berry details...att inhandla olika livsmedel hör också till då jag kryssar över,där finns så mycket gott som vi inte har i Finland!
"Vi syns under svampen" något man ofta hör då det talas om stureplan...Jag känner mej väldigt hemma i Stockholm,kan flere platser till namnet där än i den egna hemstaden..och som min pappa engång sade:"man kan inte tappa bort sig i Stockholm,det kommer vatten imot vart än du går",ja det stämmer ju!

Nu hamnar jag att nöja mej med Gomorron sverige,ända tills jag kommer över nästa gång...men gud så jag längtar!!

1 kommentar:

  1. Svampen är iskall och snöig just nu, så du missar inget roligt. Men jag hoppas verkligen få träffa dig i vår när det blir trevligare väder. Och dyker du inte upp frivilligt kommer jag över och ger lite fart åt dig... ;-)

    SvaraRadera