http://www.xmasclock.com/

5 juni 2012

DIY lykta

För något år sedan då jag var inne på Granit i Stockholm fick jag syn på en simpel lykta i glas,så simpel att jag inte kunde köpa hem den...men väl hemma kunde jag förstås göra en själv...eller många...

Jag plockade fram några glasburkar,lite ståltråd,en tång och började jobba...en stund senare hade jag 4st lyktor,inspirerade av granit men riktigt hemgjorda!
 Jag lade sand i botten,för vi har lyktorna på sommar stället,där det kan blåsa upp riktigt ordentligt nåttag,så på dettavis hålls dom bättre på ställe.
Bara att mäta med ståltråden runt halsen på burken,men kom ihåg det lilla extra som skall vara öglor till själva "handtaget",spänn fast det ordentligt så att inte tråden slipper att öppna sej,ta av en till bit till "handtaget" och klämm fast det i öglorna. Har man en kätting kan man hänga upp i den,annars tar man av ståltråden och klipper den i önskad längd för upphängning.Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar