http://www.xmasclock.com/

12 juni 2012

Milk delivery!

Det sade pling plong på dörren,och där kom mjölken...direkt från korna igen en gång,enbart nedkyld.

Min syster och jag har börjat dela på sökandet av mjölken,hon drar iväg till ladugården på Tisdag jag på Lördag...hem kommer vi med åtminstone 5l mjölk/gång/hushåll.

Inget tillsatt eller borttaget,det sägs att laktosintoleranta klarar av att dricka den mjölk som är direkt från kon,eftersom den varken är pastöriserad eller homogeniserad,varför försöker dom inte ge sån mjölk då istället åt såna personer,för att slänga i dom en massa mediciner...*skakar på huvudet*dagens sammhälle...

Jag blir så till mej av bara tanken av att måga av dagens barn inte har den blekaste aning om vad djur är/vad djur ger...som vår "guide" sade då vi var uppe på besök till gården: "att man kommer med skolbarn från Pernå för att se på kor till Lappträsk"...det vill säga att man kommer från en by på landet till en annan för att se på kor...I dagens läge skall allt vara så stort,alla små hamnar lägga ner,och därför finns det inte mera kor i varje by...tycker det är synd!
Så har ni möjlighet att stöda närproducerat...Gör det!

Henrikas Ladugård min närmjölk! bekanta er gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar