http://www.xmasclock.com/

27 augusti 2012

LWT/LHH 2012

Jag är väldigt öm i benen och faktiskt lite trött efter att ha försökt ta in så mycket som möjligt igen under veckoslutet när det var Lovisa Historiska Hus(Loviisan Wanhat Talot).

Det finns så mycket att se och så mycket människor,det är riktigt roligt att gå omkring när man verkligen kan vara sej själv och inte tänka på att man inte ser precis lika ut som alla andra..och kan ni tänka er,jag gick ensam båda dagarna,inget sällskap med,och jag var inte ett dugg nervös,Hurray för mej!!
 Husen i gamla stan är tätt tätt bygda och i trä,ni kan tänka er om en brand skulle gå lös här,vad som skulle hända...och har hänt i tiden...
 Gårdar vackra som bara den...
..Jag valde iår igen att inte gå in i husen,jag har ändå varit inne i dom flesta under vanliga dagar så...men det finns så mycket mer att uppleva på utsidan,loppis efter loppis,fynd efter fynd...och även det välkända ITUtori där det säljs enbart närproducerat och/eller närodlat..


På ITUtori brukar jag köpa lite smått och gott som jag inte själv kan tillaga,let´s face it..mest finns där safter,sylter,marmelader,svamp...sådant jag själv klarar av....

 På samlar mässan kan man fynda ett som annat,om det bara är något man samlar på...men värt en sväng är det bara för tittens skull.
 Iår var det även retromässa,gamla bilar utomhus och inne fanns en massa LP:n,kläder och annat från det ljuva 40-talet ända upp till 70.
På Loppisarna inne på olika gårdar finns det allt från nya saker till riktgt gamla,här på gamla apotekets gårdsloppis fanns det gamla apoteksflaskor till salu,sådana dom hittat under remonten i huset.
Hushålls föremål i massor fanns hos Palles gårdsloppis...den lilla degsporren(?) i skålen till höger kom jag hem med.
Bland dom parkerade bilarna kunde man se hopp för framtiden,en Finsk Hybrid sportbil av märket Fisker Karma,Go Valmet!!!

Vad fyndade jag då sen och för hur många spänn??...

 En massa gamla tidningar från förr,några böcker med djur i,hängslar,ljushållare,indian salmiak,speltflingor,degsporren,vitlökshonung..
..och en chilisås...allt detta för ynka 17,50€ !...härliga dagar!!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Dom tyckte själva den va jätte HOT,jag tyckte den helt "sådär",lade 1tsk i en hotdog igår,de blev riktigt trevlig liten värme...

      Radera