http://www.xmasclock.com/

22 augusti 2012

Reunion!

När jag gick i lågstadiet kom det en flicka från Canada till min klass,en med långt ljust hår och ganska färggranna kläder...den flickan träffar jag och dom andra flickorna från klassen fortfarande varje gång hon råkar komma till Finland,även så denna gång..

Jag dukade upp för fem personer vid vårt köksbord,jag bestod på varmrätten och dom andra hämtade vin,sallad,batong och efterrätt..nu kunde jag inte annat än vänta när det skulle börja ringa på dörren..
Det har blivit lite av en tradition att vi träffas hemma hos mej och det passar mej utmärkt,jag älskar att bjuda på middag eller annat smått och gott.

En stund senare var vi alla på plats,hela flick gänget från lågstadieklassen.
Vi gick i en liten byskola,och på vår klass var vi typ 10st...men mer roligt så...

Maten blev klart godkänd,lite mera på varmare sidan kunde den varit men grymt god var den hur som helst.
Jag hade bett min pappa röka en laxfilé dagen till ära,smältande god,min pappa är en mästare på att röka lax,
ungsrostade rotfrukter(potatis,morot från eget land och batat eller sweet potato om ni så vill),en god "kärleks sallad" blev det av min vän malle,varför den hette kärlekssallad var den att det blev så mycket rött i den,Nina hämtade ett riktigt gott rött vin,Jonna kom med batong och vitlöksost och Hanna hämtade jordgubbar och blåbär som vi sedan njöt av med en ordentlig vaniljglass.

Pappas munsmältande röktlax
Hanna med sommarens godaste och enklaste efterrätt
När allt var uppätet kom fotona fram,och vi började prata minnen från åren vi gick i skolan,vem som "dateade" vem,vem var klassens a-hole,vem som gjorde mest illa och vem som innerst inne bara var en cutie.
Tiden rann iväg så fort och en del av oss måste gå tidigare för att hinna till sista bussen eller förbereda sig för morgondagens jobb...jätte synd men man kan alltid glädja sig över att den stund vi hade tillsammans var jätte rolig.En lyckad reunion.

Jag och två av flickorna drog ännu iväg på ett glas till Ölvin och satte där någon timme...fast det gått många år sen vi senast var tillsammans är det intressant att vi kan prata om allt som om vi pratas vid engång  i veckan...


I väntar på nästa gång vi syns!
Och ett stort tack till er alla,helt super att ha er vid mitt köksbord!

2 kommentarer: