http://www.xmasclock.com/

5 oktober 2012

Förbered er inför jul...(fredagstips)

Jag vet jag vet,jag är sjudundrans onödigt tidig,men eftersom jag redan fick syn på choklad adventskalendrar i butiken tyckte jag att vi slänger väl in en liten "tänka på " i god tid.

Förbered er med det ni inte sen hittar,när jul pysslet står vid dörren..
Plocka in ek-blad,torka dom mellan några tidningar,vist har dom en liten jul-känsla..
 Ta in rönnbär,torka som så eller trä på tråd...juligt!
 Gå till en sko-butik och begär tomma skolådor,så enkelt att paketera in domdär lite krångligare sakerna på så sätt..
 Köp hem en gammal bok från loppis,gör en massa snygga dekorationer inför julen med dessa..
och ekollonen ska vi ju inte glömma,jag har turen att min son hämtar hem ämbar vis av dom från dagis gården...och glömm inte att ta reda på var det finns snygg mossa,ifall ni vill dekorera med det också till julen,den kan man dock inte ta in änn,för den torkar och tappar lite färg...och glöm inte att mossa måste man ha markägarens tillstånd för att ta,den hör inte till allemansrätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar