http://www.xmasclock.com/

4 mars 2014

Föda,en plåga eller bara gjort..

Feån något år tillbaka såg jag första gången en video via sociala medier där det var två men som skulle genomgå en "förlossning",det skulle simuleras med hjälp av ström hur det känns att föda för en kvinna...
 Vill ni se videon finns den HÄR.

Men något som är fel är ju att detta borde ju testas på mycket fler gubbar,bara två stycken kan ju inte prata för alla..

Personligen tycker jag att förlossning inte är så otroligt hemskt,visst gör det lite illa och vrider i halva kroppen men värre smärtor har man varit med om..som när toncillerna blivit bort opererade eller vid bilkrock.

Mina förlossningar har gått snabbt och ja,relativt smärtfritt,det ända jag har känt av är värk i nedre ryggen och dendär några sekunders brännande känslan när barnets halva huvud är ute,sen har det hela varit förbi.
Alla är så olika så det är absolut inte värt att ge en helhetsbild för någon eller säga att den ena har fel och den andra rätt..alla känner vi olika och har olika graders smärtgräns.

Att föda hem skulle ha varit det bästa,men istälelt för att åka fram och tillbaka sedan med barnet dom första dagarna p.g.a olika läkarbeök och granskningar väljer dom flesta att föda innom sjukhusets fyra väggar och så behöver man ju inte städa efter sej heller..

I dagens läge har jag kommit fram till att prata om förlossningar är mycket känslosamt,jag blir oftast den som alla pratar skit om,mina förlossningar har alla varit under 8h,mina barn har kommit till världen från att sköterskan sagt att "nu får du skuffa" på 3 och 2minuter,och mycket nöjd över att barn nummer 2 fick bli en naturell kille..synd att jag inte årka strida med sjukhus personalen till det sista så att dom inte skulle ha gett epiduralen åt mej,det är det ända jag ångrar djupt idag.

Det har gått snabbt och enkelt och 2h senare skulle jag mer än gärna redan åkt hem.
Att det går "snabbt och enkelt" klarar väldigt få av,att göra eller höra..allt har med personen att göra..men nog har jag även pratat med en kvinna som tyckte det var sk. små saker att föda deras sista barn som var över 5kg..joo nej,sådnan skulle jag inte ens försöka mej på..jag har haft turen att göra lite mindre killar..

Sen får man ofta frågan,"om du nu tycker det inte är så farligt att föda,varför gör ni inte fler barn då?"
..varför överbefolka planeten mer..jag är super nöjd med mina barn och ger möjlighet på detta viset att nästa generationer och sen följande skall ha möjlighet att få barn,till sist kommer en gräns..kolla bara in kina,där skall man inte göra flickor för att ja,det blir fler barn...för trångt är för trångt,jag ger gärna över chansen för barn till framtiden än håller mej själv med fler,jag är nöjd såhär tack!

Hur man känner att födseln går är upp till var och en,upp till sin egen styrka och attityd,är man en som gärna springer till läkaren då man stuckit sej i fingret är nog inte barnfödsel för den eller kanske det just då är det,då man hittar detdär lilla extra man inte visste att fanns..att föda kan vara en plåga eller bara gjort..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar