http://www.xmasclock.com/

19 mars 2014

Kalas (första omgången)

Igår blev min förstfödde redan hela 6år,får en verkligen att märka hur tiden går och får en själv att undra vad man själv har gjort under dessa år..
Hursomhelst,det blev väckning 7:44 på tisdag morgon av att någon ropar "mamma jag är 6år nu!!"..lite små trött fick man förståss stiga upp och gratulera den mycket ivriga sexåringen.

Det blev paket från första stund och fastän han hade varit till leksaksaffären kvällen innan med pappa för att välja vad han vill ha verkade han fortfarande helt super förvånad över vad det fanns i paketen.


På dagen skulle vi få momi på besök,alla andra var bjudna till inkommande lördag..men mitt i det hela var här huset fullt,massvis med mäniskor kom,vissa hörde av sej innan och andra bara showed up..(och jag som uppskattar mera detdär med att höra av sej...)

Jag hade pyntat med det obligatoriska,balonger och serpentiner,(it is not a party without balloons!)
Den "nya" borduken är min momis gamla köksgardiner,barnsligt snygga,retro och kanske mera höstliga men det bryr jag mej inte,den är ju super fin.



Det var ändå riktigt lyckat,tur hade jag bakat några extra muffins dagen innan så det räckte till för alla och sambon åkte via butiken på vägen hem för att köpa lite extra gott.


En nöjd liten 6-åring väntar nu istället på lördag när ännu hälften av alla kommer,dubbel party,det bästa :)

4 kommentarer: