http://www.xmasclock.com/

14 januari 2015

FIXA, en bok till av Clara och Annakarin

Jag vet inte varför men jag hade lixom väntat mej något lite annat,boken FIXA av den otroligt kända bloggaren Clara Lidström (mera känd som underbaraclara) och Annakarin Nyberg..andra boken i en fantastisk serie för barn,den tredje med ODLA kommer ut så småningom.


Boken är i samma stil som den första alltså BAKA,den skrev jag inte så mycket om,men den har varit en trevlig lite grej för vår son på 6år,han stor gillar den och är jätte gärna med och håller på med olika maträtter och bakverk.

Den andra boken fick han av julgubben och visst var han ivrig men inte ändå så ivrig jag hade tänkt mej.
Han ville först börja med att göra en spargris men hittade inte locket till burken han hade valt ut,men som tur så fick jag honom på andra tankar och då föddes jumppa-kassen.


Enkla steg är ett plus,bra bilder ett annat plus och förståss enkla grejer att göra,att man tänkt stort på att återvinna är ett stort plus och även något min son mycket pratar om själv.

Vi hade vad som behövdest,en gammal t-skjorta,sax och en penna.


Han följde instruktionerna väl och var riktigt duktig,lite hjälp behövdest men mycket lite.

Sen kom det svåraste,att knyta ihop...men även det börja gå ganska bra mot slutet.


När kassen var klar var han ändå inte riktigt nöjd och här kommer det roliga,han ville ju fortsätta sin design..fram med textil pennorna och bara att gå på.


Nöjd är han och garanterat den ända som har en sån stilig jumppa kass i förskolan.

Till följande kanske det blir ett bokmärke..men vem vet..det finns ju en hel del annat också att prova sej på..och nog blir jag lite mer intresserad när jag ser hur bra den är gjord..och kanske vi kan hitta på något eget med bara lite hjälp från dessa bilder.


Boken kan hittas på adlibris eller kanske i närmaste bibliotek...bara att höra efter och inspirera dom små..det är med små saker det börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar