http://www.xmasclock.com/

13 januari 2015

Gammalt är bara så snyggt.

Var i go´tid ute idag och hann med ett litet loppis besök innan sonens talterapi.
Jag har länge sökt efter en kultavla men i vår stad har loppis mäniskorna ett underligt måste att lägga överpris på vissa saker..så dom jag hittat här har varit runt 40-45€.


Förra veckan kom jag ändå på två sådana i en loppis i grannstaden men slantarna var för några för att kunna inhadla en sån plus några fina yllesockor så..jag helt enkelt lämnade kultavlan där den var.

Men så idag,när vi var i tid så tänkte jag att kanske,kanske en av dom två kultavlorna skulle finnas kvar.

Vi kom in...och dom är borta!Båda två..jaha,tänkte jag,kanske det inte är meningen att jag skall ha en då..
Vi kom ut tillbaka,tittade på klockan och konstaterade att vi fortfarande har några extra minuter,vi går till ett annat loppis ännu.
Vid sista bordet,där låg den...en rad fattas men det stör absolut ingenting,den är mörk,den är underbar och jag bara över gillar den...sådeså...ett loppisfynd till som inte kostade skjortan.


Gammalt är bara så snyggt och visst går den ju att använda om man så vill..win win.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar