http://www.xmasclock.com/

12 januari 2015

Vyn som ändrat

Det finns så mycket som går runt i mitt huvud nu och jag kan knappt fokusera på en sak så är jag redan i mina tankar tillbaks,framtidplaner är ju roliga och bra att ha,men tilika väldans tröttande.

Att det är mera tyst på bloggen beror alltså på det ovannämnda men ni skall inte stressa över det,är det något ni undrar över så skriv bara i kommentars fältet så svarar jag så snabbt jag lägger märket till.

Här på hemma plan har det ändrat en hel del,vyn har blivit helt annorlunda,på bilden nedan kan ni se min utsikt från sänghalmen bara någon dag sedan.


Och idag ser den ut såhär:


Här har dom äntligen avverkat skog,något vi väntat på i 7år,ja ända sedan vi flyttade hit.

Vi köpte lägenheten med delvis havsutsikt men sommartid var det mera skog och löv och man kunde just och just se en båt åka förbi om man råkade titta upp i rätt ögonblick.


På veckoslutet satte vi och beundrade utsikten vid en kopp kaffe och dill/sill osttårta medans vi läste den sista Östra Nyland,tidningn kommer ut i en ny skepnad imorgon,då är den nämligen inte mera en singel tidningen utan gift tillsammans med Borgåbladet och deras gemensamma namn blir Östnyland,inte helt fel..ser fram imot det nya förhållandet.

Med andra ord kommer även den nya tidningen att läsas i en bra utsikt framöver.Många nya vyer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar