http://www.xmasclock.com/

5 januari 2015

Misslyckat!(?)

Tvåtusenfemton har just kommit igång eller tjugohundrafemton som man säger över potten på svenska sidan.

Man läser i var eller varannan veckotidning om årets absolut bästa bantningskur,detox metod eller det bästa tränings sättet..bra i och för sej kanske men det finns även en hel del mycket bättre att gå på tycker jag.

Staplade över en helt underbar grej på facebook,städdagen reklamerade:

 "Ett år utan nya kläder" (tyvärr enbart på finska)

Ett år utan att köpa ett ända nytt plagg,tänka på naturen,förbruka klimat medvetet.Använd det du har till slut,inget slit och släng.

Detta betyder dock inte att man inte får köpa något överhuvudtaget,man får köpa det man verkligen behöver men detta skall alltså ske på loppis eller utav en vän eller kanske man kan göra en byteshandel.



Man går inte in i första bästa Lindex eller H&M och inhandlar en glitter skjorta till kompisens 30års kalas,man kollar in loppis först,eller ringer en vän som man vet att har en sådan skjorta och kollar om man får låna eller kanske har man själv en skjorta liggandet i skåpet som skulle se as snygg ut i några paljetter man själv syr på,ni fattar hur jag menar.

Jag läste om detta ett par gånger,funderade flere gånger och kom fram till att  jag köpte en hel del nya plagg under slutet av 2014,vilket jag inte brukar göra,oftast får jag mina kläder eller så plockar jag upp ett nytt(för mej) plagg på loppis...så jag kan riktigt bra gå med i denna fantastiska grej,inte köpa ett nytt plagg under 2015.

Allt kändest jätte fint..ända tills jag kom till jobbet och min boss tyckte att "Det lät ju som en suverän plan,tänker många vara med i det"(sarkasm i rösten)..ja faktum är att jag jobbar på en klädaffär...gissa om jag kände mej misslyckad,men...jag tänker prova detta så gott som jag kan.

Underkläder då?..men härregud,hur dåliga underkläder har ni i skåpet om dom inte klarar av ett år framöver..och blir det illa situation så får man väl bara gå och inhandla ett par nya då,för underkläder skulle inte jag heller inhandla på loppis.

Men annars kan det vara riktigt slugt att inhadla en nål,lite sytråd,garn och stop-nål..reparera inte separera!

Klarar du dej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar