http://www.xmasclock.com/

27 april 2015

Inredningsbloggarensloppis och mycket mer..

Huh,vilken lång rubrik,vet inte om allt skall skrivas i ett och samma men det kändest bra så och det är ju de som räknas.
Hur som helst,det var söndag,det var regn och det var en helvitis massa mäniskor i kö,det var bloggare med inriktning inredning som ställde ut loppis bord i gamla lokhallarna i Pasila i Helsingfors.


Det var helt sjukt hur mycket folk det fanns där,man knappt såg något innan man blev skuffad åt ett annat hörn av bittra helsingforsare som bara skulle förbi och tränga sej mellan alla som stod och försökte sej ens få en liten titt var det fanns på bordet framför dom..


Noh,det hela var en liten besvikelse,hade väntat mej större plats,mera bloggare och framförallt massvis mer inrednings atteraljer..tyvärr blev det inte riktigt som man hade hoppats men okej,tomhänt kom jag inte hem..

Det blev en "ny" emalj kastrull,en grapponia skål till,en ostkupa igen...och en kellogs plåtburk och betalada lixom skit och ingenting som mamma brukar säga,så nöjd är man.


Omgivningen var det ju inget fel på och hit skall jag absolut komma med yngsta sonen för att andas in tåg.

Jag var inte ensam i farten utan hade dragit med min väninna Miss H och har man ledig dag,utan barn och utan sambon så gör man väl allt man kan och hinner med..

Vi drog iväg till Kabel fabriken efter tåghallarna,min första gång där,men garanterat inte sista,jag bara älskar sånahär ställen,det är gammalt men omgjort till något nytt,men själva charmen är fortfarande kvar.


Inne var det typ hantverks marknad på gång,fast med stordel återvunna grejjer,här fick man en massa inspiration och idéer..

Men jag bara måste visa er något helt super gullit,en kvinna som sålde sina hemgjorda grejer i form av "sandkakor"..


Allt såg så äkta ut och så gott,tänk vad roligt det kunde vara att få leka med sånna...

Men hey,om ni reagerade på att jag skrev tidigare att jag kom hem med en "ostkupa igen" så är detta vad som menas..



Jag är stor förtjust i ostkupor,dom är lite barndomsminne tilika,min farmor hade en,det är den som är till andra nerifrån och den var ju i användning,dom andra är inte alla klassifierade under namnet ostkupa men man kan ju ha dom till et eller till vad osm helst...mina skall fyllas...men med vad är ännu lite osäkert,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar