http://www.xmasclock.com/

21 april 2015

Plåtburkar på hjärnan?

Men oj oj,när jag nu visade min momis Hangö kex burk i förra inlägget så måste det ha blivit något fast i hjärnan.
I fredags körde jag ner till ett loppis som ligger ytterom stan i ett gammalt fryslager,där finns alltid något man vill ta hem och något gammalt ännu till.


Hangö kex..dom gjorde en hel del saker för fazer i tiden och därav denna bakpulversburk.
Lite små skador på utsidan men i fint skick på insidan så i användning blir den med,att denna burk var billigare än den som var i sämre skick fungerade åt mej även ypperligt.


Och när en plåtburk kommer in kommer det fler,på Suurkirppis istan kom denna i ögonfånget,herregud så fin.


Patina: check! Användbar: ckeck! Alrdig sett förr: check!

2 kommentarer:

  1. Visst är dom fina! Och ska ju vara lite slitna och rostiga.
    Bakpulversburken minns jag minsann!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är alldeles för svag för dessa,och får nog ta och börja stoppa mej själv tror jag snart :)

      Radera