http://www.xmasclock.com/

7 maj 2012

En liten bit Norge.

När man reser runt kommer det ofta hem något man bara så älskar från det landet man varit i,ni vet något gott att dricka eller något gott att äta.
Norge har något jag verkligen älskar,deras Lomper,något jag inte får att passa ihop med traditionen att lägga på smör,socker och kanel,men med vanliga smörgås pålägg är det himmelskt.
Lomper är en sorts potatis kaka/tortilla...jaa,så skulle jag beskriva den,väldigt populär till morgonmålet.

Och sen...för alla er som inte gillar senap,ni har inte fått tag i Bergbys sennep(åker ni över till Norge,köp hem en och prova).Jag gillade inte senap,och gillar inte heller någon annan än denna.
Ända problemet med godheter som dessa är att få hem dom...ingen importerar dessa,och ingen har hört om dom.Så när någon äntligen styr näsan mot Norge kommer det alltid en liten lista med vad jag vill ha hem...Bara en liten bit av Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar