http://www.xmasclock.com/

9 maj 2012

Färdigt

Idag har det varit så vackert ute att jag inte kunde hålla mej.Trädgårdslandet är äntligen färdigt,ja,inte bara uppgrävt utan sått och allt.
På hösten då allt var upptaget gödslade jag och min syster med hästskit som hon hade fått av en väninna...gud så bra med vänner som har djur.
Och nu är det förstorat med hälften,lite mera att vattna men så värt det,eget odlat är så mycket godare...och ännu till ekologiskt.


Här finns lite av allt,men ändå riktigt tillräckligt.
Jag odlar ju inte för ett helt år frammöver utan bara så långt det räcker...annars skulle hela gräsmattan vara uppgrävd vid detta skedet...
Nya skyltar gjorde jag(hoppas kråkorna låter dem vara) lite snyggare än att ha fröpåsen att dingla på en käpp.
Nu får vi bara vänta att det skall börja gro.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt, våra land är klara för sådd också, vilken dag som helst ska fröna ner nu :)

    SvaraRadera
  2. Vi får bara hoppas på en bra skörd i höst :)

    SvaraRadera