http://www.xmasclock.com/

4 maj 2012

Fredags tips 4.5.12

Vår bykmaskin har en tendens att äta upp våra sockor,ena sockan hittas men inte den andra...så man ställer den ena sockan så att "man skall hitta den",och sen när den andra uppenbarar sej från ingenstans,ja då..då har man ingen aning vart den första försvunnit.
En lösning kan vara att göra såhär som jag gjorde,överom torkstället...
 Jag tog några fina bykknipor i trä förstås och lade fast dom på väggen med själp av sini-tarra(häftmassa?)
Och en liten lapp där det står gulligt "Har tappat min vän..." Nu lär inte den ena försvinna föränn den andra hittar fram.

2 kommentarer:

  1. Det var mig en fiffig lösning på det ständigt återkommande problemet med strumpor som försvinner. Jag menar, var i all sin da'r tar de vägen egentligen?. Det bara måste finnas ett land någonstans dit alla udda strumpor rymmer för att slippa våra svettiga tår, inte sant? Hur som helst, tack för den trevliga bloggtitten:-)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du tittade in...kanske även dina sockor hittar hem om du provar att göra såhär :)

    SvaraRadera