http://www.xmasclock.com/

17 september 2013

Donation istället för pastiller

På fb finns en sida för oss som bor i östra-nylan,en sida där man kan skänka brort eller byta bort något man inte längre vill ha/behöver..En ung dam vbehövde inte mera sina vägkartor som hon hade uppe på vinden och ville byta ut dom mot en liten pastill ask,jag tog kontakt med henne för vägkartor är ju hur snygga som helst att göra saker av.

Följande dag hade vi träff och eftersom jag vet att hon volontär jobbar på katthuset frågade jag om hon hellre vill att vi donerar något till kissorna för att hämta en liten ask med pastiller,klart det..

Så vad donerade vi? -Jo, lite hemgjorda leksaker av något så enkelt som gamla strumpbyxor och ett lite stadigare cellofan plast som vi bolla ihop innuti och så en påse kattmat.



Katterna var mycket intresserade av oss när vi kom in och fundersamma över bollarna..


Men en stund senare var det full lek..



På Katthuset finns för tillfället 16katter som söker nya hem,varav 5st är nykomlingar efter sommaren..

Vill du bli fadder eller kattägare kan du gå in på Lovisa Katthusets sida(bara på finska)eller facebook sida.eller kanske bara donera något..

Så nu sitter jag här nöjd,nöjd av att jag har hjälp till på ett litet sätt och även för att jag har mina kartor hemma..


Och det första jag gjort av kartorna är ett kuvert,för vi skall på killarnas kusins födelsedag idag och han önska sej det enklaste av allt,pengar..så kan han ju köpa just det han vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar