http://www.xmasclock.com/

19 september 2013

När tid inte spelar någon roll(?)

Jag är säkert något man kan kalla en tid natzi,jag håller tider med grym ordning,är något bestämt till kl.10 är jag klart där 15min före,märker jag att jag blir 2minuter sen ringer jag redan och ber om ursäkt för jag blir SEN, det är helt otroligt respektlöst att komma sen,om det då är till en kaffebjudning,en fest eller bara till tandläkaren,att "Show up late" är verkligen inte snyggt,det är smaklöst och grymt smaklöst om det inte finns en "ordentlig" orsak till det.

Om man sedan pratar om runt kl 18,då betyder det att man har en möjlighet att lite vrida och bestämma,man har en halv timme att leka med,endera kommer man kvart före,jämt eller kvart över den bestämda tiden..tjugo över sex är ju däremot redan den respekt lösa tiden..

Vad är det som får mäniskor att inte hålla tider i dagens samhälle där vi är så stressade över att det är så bråttom?mera bråttom blir det ju om vi hela tiden är försenade.


Spelar tiden ingen roll? egentligen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar