http://www.xmasclock.com/

25 september 2013

Sista Äpplena

Dom sista äpplena har fallit från träden(förutm vinteräpplena) och jag plockar dom för att göra äppelsaft,minns från förra året att det harmade mej så att det inte fanns några äpplen att göra saft på och jag som till jul skulle göra något gott av det..vad det var minns jag inte iår men kanske det kommer sen..

Urgoda äpplen som doftar min momi,ni vet hur man med dofter får minnen och det är just dethär som är min momi.

äpplena tvättas,men ingen fara om det finns lite mörka fläckar på dom..för..

..dom skall bara klyftas lite,slängas i saft-maijan och sen får dom ge ur sej vad dom har.

Eftersom skalen är kvar blir det sån fin färg..

 
Jag gjorde super enkla eticketter denna gång,bara att dra över halsen på flaskan..och sen ner i källaren var der redan finns 19 olika sorter som väntar,äppelsaften blev nr.20!!


Vintern är räddad!

Pssst: provar att förvara vinteräpplena så som den danske bonde pojken gör...får se hur det blir,tummarna upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar