http://www.xmasclock.com/

23 september 2013

Enchiladas for dinner

Ibland blir man så trött på all dendär "vanliga" maten att man med våld hittar på något annat utan att fråga om det är okej med rästen av matgästerna.
En dag blev det Enchiladas,mest för att jag aldrig gjort enchiladas men också för att jag hade lite av ditt och datt smått hemma..



Mina enchiladas blev fyllda av 50% älg maletkött och 50% av nötkött,en burk tomatkross,1 stor krossad vitlöksklyfta, 2gula lökar,cayenne,salt och peppar.

Jag fyllde helt vanliga tortilla bröd och radade upp dom i min ugnssäkra form,hällde på 2dl grädde och rejält med riven ost,slängde in godheten i ugnen på 220grader tills osten börja bli gyllenbrun.
Serverade enkelt med lite olika sallads tillbehör,chilisås,gräddfil,jalapeno och vitlöksgelé som jag hittade på en marknad. någon dyr mat är det inte men så gott med variation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar