http://www.xmasclock.com/

25 januari 2014

Till min förskräckelse!

För några år sedan fick jag en låda fylld av "onödigheter" av min en vän,jag gick igenom allt och tog det jag behövde och förde rästen till välgörenhet.

En plårburk i röd färg blev kvar och den flyttade jag lite imellan och var just påväg att låta den gå i metall återvinningen när jag såg någon skugga på den,det visade sej vara en äkta ögon cacao burk som had blivit målad över..



..till min förskräckelse alltså,men förr var det inte så viktigt med "gamla" plåtburkar som det nu är..efter det har jag försökt luska ut hur jag skall få fram det gamla motibvet utan att förstöra det.

Efter en massa gnugg med tinner och aceton kom jag fram till att denna målning inte kommer att lossna så jag gav upp..ända tills nu,när den igen vad lite halft påväg i återvinningen,men ändå i behov..så kom jag fram till att göra det bästa av det som finns.



Jag tog tag i text-markern och målade enligt skuggan bakom målningen,nu har jag en cacao burk i lite annorlunda stil,men riktigt snygg ändå..passar fint för mina penslar.


Så i slut ändan blev burken ju ändå återanvänd,baksidan lät jag vara som den var,som ett minne lixom..

6 kommentarer:

  1. Härligt! Jag har gjort ett blogginlägg om Arwes namn idag :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) skall absolut gå och kolla det :) Tack!

      Radera
  2. Svar
    1. Roligt att du tycker det..annorlunda men helt nice!

      Radera